Algemene voorwaarden

1.1 Verkoper

Cares’tique is eigendom van Caressa van der Lusdonk. Dit met een maatschappelijke zetel te 2330 Merksplas. Cares’tique is te contacteren via

mail: carestique@outlook.be of telefonisch: 0471/50.64.51. Ondernemingsnummer: 0727.718.942.

Cares’tique is een kleine onderneming dewelke is vrijgesteld van de BTW.

1.2 Toepassing

Door het bevestigen van de opgestelde offerte en/of bestelling, gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden.

Samen met deze voorwaarden gaat u akkoord om geen frauduleuze of valse bestellingen te plaatsen. Als een dergelijke bestelling is geplaatst, zijn we gerechtigd om de bestelling te annuleren en desbetreffende overheidsinstanties hierover te informeren.

Goederen/diensten worden geleverd binnen de in de overeenkomst vermelde termijn. Goederen blijven de eigendom van de verkoper tot volledige betaling van hoofdsom, kosten en interesten.Indien goederen door de verkoper worden geleverd, gaat het risico over op het moment van levering. Indien goederen moeten worden afgehaald door de klant, gaat het risico over op het moment van de verkoop.

Ingeval van laattijdige levering dient de klant de verkoper hiervoor in gebreke te stellen en een passende termijn voor te stellen om tot levering over te gaan. Levert de verkoper niet binnen die termijn, dan kan de klant de overeenkomst kosteloos opzeggen, en aanspraak maken op en schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag met een minimum van 25 euro en een maximum van 75 euro.

1.3 Prijzen

De prijzen vermeld zijn in euros, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Een offerte is volledig vrijblijvend en is 30 dagen geldig, ontvangen wij binnen deze dagen geen antwoord gaan wij er van uit dat de boeking niet doorgaat.

Een bestelling is slechts bindend indien ze door ons uitdrukkelijk en schriftelijk wordt aanvaard. Annulering van de bestelling is niet mogelijk, tenzij na voorafgaand schriftelijk akkoord. Dit kan afwijken voor grime. Zie 2.4.2.

De verzendkosten binnen Belgie worden berekend in functie van het gewicht. Verzendingskosten naar het buitenland: verzending gebeurt via Bpost of op aanvraag via PostNL.

Cares’tique kan niet gehouden worden aan prijsvermeldingen die evident onjuist zijn, bijvoorbeeld als gevolg van kennelijke invoer, zet- of drukfouten.

1.4 Betaling.

Betaling kan gebeuren op volgende manier:

Overschrijving: op het AXA-rekeningnummer BE 35 7512 0985 9237 op naam van Cares’tique en met vermelding van het factuurnummer. Er wordt een

betalingstermijn van 30 dagen voorzien, lopend de dag na de factuurdatum. De betalingstermijn wordt ook steeds op het factuur vermeld.

Cash: Bij ophaling of aan het einde van het evenement kan men cash het afgesproken bedrag afrekenen.

1.4.1 Ingebrekestelling

Er wordt een eerste herinneringsmail gestuurd enkele dagen voor vervaldatum, op de dag dat de vervaldatum vervalt wordt er een tweede herinnering gestuurd.

10 dagen na vervaldatum vervallen is, wordt er een laatste herinnering gestuurd waar Cares’tique 5€ administratieve kosten voor aanrekent.

Indien betaling een maand laattijdig is, wordt er een aanmaningskost van 50€ gerekend met een nieuwe factuur.

Elke wanbetaling brengt de eisbaarheid mee van de openstaande facturen en geeft de verkoper het recht, na ingebrekestelling, hetzij eventuele toekomstige leveringen op te schorten, hetzij de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht op schadevergoeding.

1.5 Garantie

De klant dient de geleverde goederen/diensten onmiddellijk na te zien. Voor wat betreft eventuele gebreken aan de geleverde goederen heeft de klant een wettelijke garantie van twee jaar, te rekenen vanaf de levering, conform artikel 1649quater B.W. Deze bepaling geldt eveneens op plaatsingen die door de verkoper worden voorzien. De klant die een gebrek vaststelt, en zich wenst te beroepen op de wettelijke garantie, dient dit gebrek binnen de twee maanden na de datum waarop het

gebrek door de klant wordt vastgesteld, aan de verkoper te melden. Na de garantietermijn staat de verkoper enkel nog in voor verborgen gebreken die de zaak ongeschikt maken voor het gebruik waartoe het bestemd is, voor zover de goederen inmiddels niet werden verwerkt en voor zover de verkoper de gebreken kende of behoorde te kennen. De klant verwittigt de verkoper uiterlijk binnen de 60 kalenderdagen van het bestaan van het verborgen gebrek door middel van een aangetekend schrijven met een getailleerde beschrijving van het gebrek. Klachten wegens verborgen gebreken schorten de betalingsverplichting in hoofde van de klant niet op.

Cares’tique is niet gehouden tot welke schadevergoeding dan ook, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van door ons geleverde of verkochte goederen, behalve in geval van zware fout of opzet. Dit laat de wettelijke rechten van de consument onder artikel 5 onverlet. De aansprakelijkheid van de verkoper is alleszins beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde goederen/diensten. In geen geval kan de verkoper worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, doch niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de klant als aan derden. Deze beperking is evenwel niet van toepassing in geval van overlijden of lichamelijk letsel van de klant ten gevolgen van doen of nalaten door de verkoper.

Cares’tique kan niet aansprakelijk gesteld worden wanneer er door Cares’tique enkel belettering voorzien wordt en geen plaatsing van de belettering.

Al onze overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch recht.

Inclusief BTW, "regelgeving voor kleine bedrijven"